DYDAKTYKA
Pracownicy Katedry prowadzą zajęcia dydaktyczne w wymiarze około 12000 godzin rocznie na Wydziałach: Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Rolnictwa i Biologii oraz Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu a także na studiach międzywydziałowych: Ochrony Środowiska, Gospodarki Przestrzennej oraz Turystyki i Rekreacji. Działalność ta obejmuje studia stacjonarne i niestacjonarne na poziomie inżynierskim i magisterskim oraz studia doktoranckie. Oferta dydaktyczna Katedry jest bardzo obszerna i obejmuje ponad 50 przedmiotów, w tym kilka wykładanych w języku angielskim. Zakres poszczególnych przedmiotów jest bardzo zróżnicowany i m.in. dotyczy: opisu spoczynku i ruchu płynów (mechanika płynów, hydraulika), obiegu wody w zlewniach (np. hydrologia, hydrografia terenów niezurbanizowanych), inżynierii wodnej (budownictwo wodne, inżynieria rzeczna, retencjonowanie wód, ochrona przed powodzią), gospodarki wodnej w zlewni, ochrony środowiska wodnego (m.in. zagrożenia i techniki ochrony hydrosfery, ochrona i rekultywacja wód, erozja i sedymentacja), informatycznych systemów zarządzania środowiskiem, bonitacji i rejonizacji klimatycznej i agroklimatycznej (meteorologia i klimatologia, agrometeorologia, zmiany klimatu).
W ramach rozwoju działalności dydaktycznej pracownicy Katedry opracowali szereg podręczników akademickich i skryptów. Dynamiczny rozwój Katedry pod względem dydaktycznym rozpoczął się po roku 1990. Jednym z istotnych czynników tego rozwoju był aktywny udział Katedry w unijnym edukacyjnym programie pomocowym Tempus. Program ten poprzez swoją skalę i zakres miał ogromne znaczenie dla modernizacji programów nauczania i ich dopasowania do unijnych standardów. W okresie 1991 – 2001 Katedra uczestniczyła w 11 różnego rodzaju projektach programu Tempus, będąc koordynatorem 9 z nich. W ramach tych projektów modernizowano i opracowywano nowe programy nauczania, prowadzono kursy szkoleniowe dla nauczycieli akademickich i studentów oraz urządzano nowoczesne pracownie dydaktyczne, a wielu pracowników Katedry odbyło staże w renomowanych uczelniach europejskich. Do programów nauczania wprowadzono szereg nowoczesnych przedmiotów, bazujących na współczesnych technikach informacyjnych i komunikacyjnych. Kilka z tych przedmiotów jest wykładanych jako fakultety ogólnouczelniane, a od roku 2003 fakultety te są prowadzone w języku angielskim.